Jméno | Jelen Jelen |
---|---|
Bydliště | Evropa |
Registrace | před 5.3 rok. |
Poslední aktivita | před 3.3 rok. |
Komentářů u článků | 20 |
Pozitivních komentářů u článků | 3 |
Negativních komentářů u článků | 6 |
Možnosti | napsat zprávu |
Posledních 50 komentářů
Přidávám se k ostatním - tohle mě nikdy nelákalo.
Dokonce mi to přijde často až silně nevkusný. Co si taky myslet, když člověk vídá vysedat z uboženýho 318i E46 člověka s trikem a kšitovkou s M3 logem... atd.
Užitečný věci kolem aut mi někdo daruje hodně vyjímečně, protože prostě nevědí/nerozumí tomu atd.
Samozřejmě bych ocenil dobový rádio do veterána, origo koberečky,... Ale to je as jako kdybych já měl drahé polovičce vybrat tu kabelku ... vlastně ne, na tu se může zadívat ve výloze a já si to jen musím zapamatovat (ok, nenápadně vyfotit), ale u věcí kolem aut to tak nefunguje.
Z dárků tyhle tématiky mi udělaly radost například lepší startovací kabely nebo nová stahovačka do daily, která se mi rozbila nějakej týden před Vánocema a já to hned neřešil.
Letos by mi udělal radost velkej a malej momentovej klíč a origo nebo klidně doma nahraný kazety s hitama z 90's do veterána.
Daisy jsou kola designově vyvážená a k MX-5 Mk1 sednou. To že jsou líbivá pro obrovskou skupinu lidí je jiná věc.
To že se například tobě nelíbí nechme klidně stranou, ale důležité je, že nemáš žádné estetické cítění.
Je to asi jako kdyby si zhodnotil design 2020 BMW X4 a Giulia Quadrifoglio a prohlásil, že design je lepší u X4.
Pochtli: Píšeš blbosti. Jedna věc je osobní vkus, ale mnohem důležitější je estetika a design. Stejně jako u hudby se čistě technickým rozborem nedá upřít, že rap třeba od Rytmuse je hudba dosahující velmi nízkých kvalit.
Stejně tak se nedá upřít dobrý design těm kolům na Saabu 900 první generace. Je úplně jedno, že jsou “třípaprsková”.
Předně bych řekl, že to je ukvapená představa - zdaleka ne všichni nadšenci do aut touží po "fungl novém starém autě". Myslím, že ne všichni opravdoví nadšenci, kterých je opravdu málo, touží po takových autech. Nevím, jestli je to jen zaplacená póza, ale koukněte se třeba na Jamese Maye, jak otočil v posledních letech...
A proč po něčem takovém touží ti, kteří po tom opravdu touží? Napadají mě dva důvody.
První je ten, že toužíme po něčem mechanickém. Je to takový přenesený "souboj (nebo souznění, chcete-li) se šelmou".
Druhý důvod vidím v tom, že jak člověk roste, tak si tvoří sny, v prvních fázích života více, pak už bohužel méně. A když je starší a situace mu to dovolí, tak se je snaží plnit a je jedno, jestli jde o dnešního šedesátníka, který touží mít v garáži třeba Ferrari z roku 1970, protože právě tehdy se vytvořil sny o tom, jak jednou bude tohle auto mít a nebo klidně za pár desítek let někdo, kdo se narodil 2010 a jednou se bude snažit dostat do ty svojí garáže Suzuki Jimny 2020...
martin_100: U klasickýho tempomatu jde o vhodnou chvíli použití. Například pro udržení maximální možný legální rychlosti to považuju za úplně ideální nástroj.
Nedávno (ne v korona stavu, předtím) jsem jel Plzeň - Kolín nad Rýnem a přibližně čtyři hodiny vkuse jsem jel na tempomat 160kmh.
Nenapadá mě jediná reálně pozitivní věc na tom, kdybych musel držet celej ten čas nohu na pedálu plynu.
Stejně tak nevím, co je zábavnýho na udržování 55 tacho na několika dlouhých ulicích u nás ve městě. Pro mě nic.
Manuální klimatizace je vážně zlo. Za půlhodinu šahám na ovladač teploty 10 krát. Bez přehánění...
Vždycky mě zajímalo, jak je to s RR - opravdu má jen manuální klimatizaci nebo tam je nastavení automatický někde schovaný? Vždycky slyším recenzenty zmiňovat a ukazovat, že má jen manuální klimu.
Představa, jak dojíždíte do práce, obchodu,... 20 minut po horské silničce s perfektním povrchem, krásnou scenérií a takřka nulovým provozem, je sice lákavá, ale nereálná.
Já měl zatím zasvůj mladý život možnost vyzkoušet dojíždění autobusem, na kole, autem a pak docházení pěšky. Zdaleka nejlepší bylo, když jsem bydlel těsně pod kilometr od práce a tak mi to ode dveří ke dveřím trvalo 5 minut chůze po klidný ulici.
Potom ve volným čase, když jsem uznal za vhodný, jsem vytáhl auto a jel na výlet nebo se jen tak projet.
Souhlasím. Tenhle článek je hodně mizerný i v rámci toho, že jde o reklamní článek.
Pokud vím správně, tak povinné ručení na řidiče v Česku sjednat nejde. V tomhle je to tu fakt dost omezený, zatímco kousek za hranicema mají jen jedny značky na několik aut, pojištění na řidiče atd.
Mě by zase zajímalo, jestli nějaká česká pojišťovna pojistí dlouhodobě auto registrované v jiném státě EU.
Abych, narozdíl od článku, přinesl možná pro někoho novou informaci, tak zmíním třeba to, že pokud nemáte pojištěné vozidlo, ale jeho značky nejsou v depozitu, tak se Vám načítá dluh za každý nepojištěný den u České kanceláře pojistitelů. Zatímco u nějaké zapomenté Jawy 50 to spíš naštve (4Kč za den), tak u auta nad 2,5l obsahu to už pocítí peněženka třeba po roce už dost podstatně (93Kč za den) a u vozidla, který má napsaný v TP "tahač" budete uvažovat o útěku do Mexika (563Kč za den).
Útěchou budiž to, že pokud s vozidlem není ježděno na veřejných komunikacích, většinou se při větší snaze a např. fotodokumentaci, která ukazuje nepojizdnost (motor venku, nabourané vozidlo atd.), podaří to, aby Vám dluh odpustili.
Otázka je, jak moc je to všechno dotažený do detailu. Což se pozná jen při dlouhodobým užívání.
Aby si pak člověk nerval vlasy, že by radši jezdil něčím z VW skupiny nebo Japonska s nulovou výbavou.
No snad ne...
Aha, chápu. Tzn. je těžký tam sehnat práci? Konkrétně moje zaměření je farmacie.
Má to něco do sebe, tyhle státy, to souhlasím.
Myslel jsem to tak, že podle ty úmluvy má ten kód země být nějak vyobrazenej a právě u FL to může být sporný, jestli by auto nemělo být ještě označený oválem s FL kódem, ale stejně si myslím, že to nikdo nikdy neřešil po Evropě a pokud je to mimo CH a nebo přilehlý části AT, IT a DE, tak je většina policie ráda, když ví, jaká země má takový značky a takovej kod země.
Pěkný. Značky z tohoto knížectví mě taky moc fascinují. Už jen to, že ta značka má podstě zakomponovanou vlajku a kód země (i když je to sporný podle vídeňský úmluvy?), ale vsadím se, že jen málokdo pozná, odkud jsi přijel. I esteticky a cool factorem je to jedno z nejlepších v Evropě.
Btw - je to asi rok, kdy jsem si vzal do hlavy, že pokud mám zase žít a pracovat mimo domovinu, tak pracovat právě tam. Holt když cíle, tak ne při zemi. :D
Jak se člověk dostane k tomu, že jezdí po Praze autem na FL značkách? Z pracovní nebo osobní roviny? Jestli to není tajný, za každý info budu rád, zajímá mě to moc, kdyžtak SZ.
Na denním pořádku určitě USA, tam i místního občas musípřekvapit, co vidí za znaačku a zdá se, že jich je snad nekonečně moc.
Btw - v UK jde i formát US značky, před lety jsem potkal Cadillac z 60's. Zrovna přicházel majitel, tak jsem se ho ptal na tu US značku a ona to byla UK, ale měla na sobě něco Oklahoma + další reklamní info pravděpodobně přenesený z originální značky. Dokonce byly ty značky i plechový a ne standartní UK plastový. Zatímco v ČR by za špatně danej šroubek ve značce nejradši zavírali majitele i kdyby byla pořád sebečitelnější.
Mě strašně fascinuje, když potkám auto s neobvyklou cizí nebo i (v Česku) českou značkou.
Když jsem třeba v jižních Čechách potkal ani ne rok starý auto na černých značkách se stříbrnýma znakama a bez identifikačního proužku země na straně, tak jsem nad tím ještě pár hodin přemýšlel, než mi docvaklo, že to bylo auto z Jersey/Guernsey.
Nebo auto na švýcarských diplomatických značkách ve Slovinsku. Na jihozápadě Anglie jsem zase potkal nový BMW se značkama s černým pokladem a podsvětlenýma znakama.
Vždycky přemýšlím, jaký příběhy se za tím skrývají a kam ten člověk, co je třeba 2500km od domova, jede.
Když jsem bydlel v Anglii o dům vedle každej víkend jezdila za sousedem nějaká holka na Sk značkách na Fiatu 500 a na nárazníku měla (CD). :)
“ A tak se vás chci zeptat – může registrační značka změnit nebo naopak zničit charakter auta?”
Určitě. Například ta česká veteránská značka je snad udělaná odporná snad naschvál...
Naproti tomu například Anglická vete značka (černý podklad a stříbrné znaky) nijak moc neruší linie.
Česko bohužel není zemí nadšenců do aut (bohužel jedním z důvodů je i finanční náročnost) a tak to podle toho vypadá i s možnostma, co se značek týče.
Mě dost zklamala Dacie. Vždycky jsem si myslel, že to je prostě jako další levný auta, jen ještě levnější kvůli tomu, že to je úplně obyčejný a už jako nový je to nelíbivý.
Ale to že hučí nová Dacie při 110kmh dvakrát víc jak 22 let stará rozhrkaná zanedbaná Octávka za pět korun, to že je jízda nejistá a podivně rozvlátá s fungl novým autem, to mě teda u Dacie překvapilo, ač jsem nečekal moc.
Koukám, tak nikdo žádný větší nehody... To je dobře.
Já se 19 letech v zimě vykutálel v jedničkový Fabii, což byla samozřejmě totálka. Všechny skla vysypaný, nebylo na autě ani jedno menší místo, kde by nebyl pomačkanej plech. Motor se rozpůlil o kameny, co byly na okraji silnice zapuštěný do země právě kvůli častým nehodám, kdy majitele zahrady, kam padlo několik aut ročně, už to začalo srát.
Pak o rok a půl později na rakouský dálnici zapřemýšlení se nad nějakou blbostí, pán s novým Jaguarem XF přibrzdil v rozjíždějící se koloně a už to bylo.
Octa se podomácku spravila a jezdí vesele do dnes.
Od ty doby nic. Od toho kutálnení se mám docela dost respekt a bojím se dělat hovadiny, což je dobře, že to přišlo takhle brzo.
Ze škrábanců, kterých bylo málo, je srandovní třeba to, jak jsem asi rok a půl zpět spěchal do práce. Naskočím do Octy (do jiný) zaparkovaný podélně polovinou nachodníku, kouknu do zrcátek, za mnou nikdo neparkuje. Chtěl jsem stihnout vyparkovat než dojede šńůra aut jedoucích po ulici. Zpátečka, šlápl jsem na to a rána jak svina!
Zapomněl jsem, že za mnou je dřevěnej telefonní sloup. :D Octa jen miniškrábanec na nárazníku, sloup docela dost velkej vryp, to mě zaujalo. :D
Jo a taky malý parkovací místa, který pokládáte za krátký proto, že do nich roste živej plot, jsou dost zrádný. Občas to místo fakt krátký je a v keři se skrývá betonovej sloupek. :D
“Jistě to znáte z Německých dálnic, jedete si svých 140, přejíždíte do levého pruhu, v zrcátku kam oko dohlédne ani živáčka. A najednou máte těsně za sebou Porsche, které sem přiletělo ani nevíte odkud.”
Ne, tak to se mi opravdu nestalo. A to občas jedu po německé dálnici tak málo, jako 100km/h. Ale že bych někdy zažil situaci, kdy bych byl překvapen z náhlého “zjevení se” rychlejšího vozidla, to opravdu ne.
Berete inspiraci na novinky. cz?
Sranda, jak tu čtu, že to člověku přijde motorově lepší (rychlejší) jen po změně z mx5. Mx5 je od 2015 stejně rychlá a od letoška rychlejší, tak co to melete...
Já se s tím snad budu muset svézt. Většina na to nadává a pár jedinců to vynáší do nebe...
NC je jediná MX5, kterou jsem nejel. Mám NA, líbí se mi a moc, syrovej veterán. Jel jsem NB a proti NA se mi teda nelíbila - řízení, převodovka, a další maličkosti. Ale třeba s tím něco bylo (neřekl bych).
Jel jsem ND, jak 1.5l tak 2l před FL a líbilo se mi to moc (až na to odkládací prostory a takový blbosti). Obyčejně když jedu novým cizím autem, mám dost zábrany, hledám dlouho pohodlnou pozici atd. ND mi padla okamžitě jako ulitá.
Moc nechápu tu stížnost, že V ND jde převodovka až příliš lehce. Z dlouhodobýho hledicka můžu posuzovat jen svoji NA a tam jde krásně lehce, dá se řadit jezdním prstem, přitom rychlosti nemají ani nejmenší tendenci vyskakovat, je naprosto přesná, nevychozená, řadička není volná, netřese se. A mechanickej pocit při řazení tam je.
Poslední komentáře
- rock, Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTi: Tady...
No jasně, ta příplatková výbava je často takový smetí,... - Honza Hamster Křeček, Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTi: Tady...
Myslel jsem provedeni GS, vzdycky uvadim cenu suta v danem vybavovem... - rock, Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTi: Tady...
Trošku rejpnu a budu konstatovat, že "Za Astru Sports... - Sato, Lexus LFA: Japonský svatý grál, část...
gt 40? Ale samozrejme souhlas - ransom, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Za mě byl Forman ve svý době opravdu hezkej, a líbí se mi designově... - Staromil, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Perníček"...Tak u mne Primera Wagon dSLX, verze USA. Nebyl... - jenda200, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
To XTad : Třeba Honda ? - Wakantanka, Lexus LFA: Japonský svatý grál, část...
Na rovinu? Chýba tomu jedno jediné. Taký vizuálny WAU efekt... - Perníček, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Habakukk: Rozdíly ve výbavách tady byly docela značný.... - Habakukk, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
My měli v práci Almeru sedan 1,4 rok 96. Byl to holobyt a jediný... - Perníček, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Staromil: Almera N15 :) - Staromil, 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné...
Perníček...a jakému Nissanu?...:-))...Primera, Almera? - fortress, Lexus LFA: Japonský svatý grál, část...
Pána co má LFA znám, už s tím akorát jezdí do servisu... - afro-r1, Lexus LFA: Japonský svatý grál, část...
Nemci maji prislovi o ponechani kostela ve vesnici. (U nas klasicke... - Volvista_Volvař, u blogu Jsem nejférovější autíčkář,jaký...
Dobré ráno.Děkuji vám,za vložené názoru a svého pohledu...
Poslední inzeráty
2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem
1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem
1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem
2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem
Rušné diskuse
- Tato auta zrají jako víno: Modely s nadčasovým designem, který vypadá skvěle i po letech
48 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - 1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné stříbro
23 komentářů